Geoblog.pl    padusia    Podróże    2008 - Rumunia i Bugaria    wozimy sie taksa po bulgarskich wiochach :)

wozimy sie taksa po bulgarskich wiochach :)

Bułgaria
Bułgaria, Bŭlgarevo

Wstajemy, jak zawsze nie chce nam sie znow pakowac ;) ale w koncu sie ruszamy. Jedziemy do Kaliakry - twierdza arabska w kazdym razie, a raczej jej ruiny. Ladne widoczki, a ruiny bez wielkiego polotu, ale pochodzilismy foty porobilismy ;) W drodze powrotnej rozwalilam sobie palec na kamieniu i boli ;( Pozniej jakas fajna plaza, ponurkowalam z maska i rurka :] rewlka ;) Taksa, bierzemy bagaze, i jedziemy na poludnie. Najpierw taksa, pozniej druga taksa, az w koncu chcemy zlapac jakis autobus, a tu pojawia sie Bulgar i chce czy nie chce, ale nas zabiera. Rozmowa sie klei, wiec za darmo jedziemy :) Pozniej maly treking ulica do Kawarny, znalzlismy jakis bezsensowny hotel Rila i sobie tu posiedzimy przez kilka dni :)

Anastazja
Anastazja - 2008-09-06 11:06
Kaliakra, twierdza zalozona jeszcze w czasach rzymskich 4 w pne(rimska bania). Mozna zobaczyc szczatki z roznych czasow. Jest to wazny cerkiewny osrodek dla Bulgarii, jak rowniez pelni funkcje obronne przez najazdem Turkow. Ushakov (ros) w 1792 wygrywa wojne, wschodnia czesc bulg. wolna. Najbardziej wysunieta czesc bulg na morzu Czarnym. Mozna zobaczyc delfiny( ja widzialam).